Oko v shape3D

Vloženo dne: 15-06-08 Komentáře (0)
Snadný návod jak udělat oko ale spíše demonstrace toho, jak fungují textury v shape3D pro kouli

Autor: Ash
Přeloženo z S3D#2:Realistic eyes(EASY)+Slit pupil+ s laskavým svolením autora

Poznámka: V pluginu Shape3D používejte volbu Anti-Alias (vyhlazování).
Zatrhněte ji a nastavte na level 3 ~ 4 , to by mělo stačit.
Takhle bude váš 3d objekt vypadat mnohem lépe!
Tuhle možnost použijte jako poslední krok, protože když to zatrhnete, renderování se hodně zpomalí

Nejjednodušší návod na oko v době, kdy jsem napsal tento tutoriál.
Tento tutoriál vás má naučit jak „skinovat“ 3d objekt. A jak plugin Shape3D "balí" ten "obal" u koulí.
A jak udělat oči jako tohle:

oko1

Budete potřebovat pluginy:

  • Shape3d (odkaz vede na český popis)
  • Panelling je součástí balíčku od MadJik
  • Gradient bars je součástí balíčku od Pyrochild

Ok, jdem na to!. Začněte s obrázkem 800x600 px

1. Nastavte průhlednost u sekundární barvy Alpha=0
Klikněte opět na primární barvu.
(Pro celý tutoriál budeme dál měnit jen primární barvu, sekundární barvu nechte průhlednou, Alpha = 0)
Použijte lineární přechod s černou barvou jak ukazuje obrázek níže (zvýraznil jsem koncové body modrou barvou a směr červenou šipkou!!)

Pozn: držte stisknutý SHIFT, když táhnete přechod, tím dostanete pěkný horizontální přechod!!
Pozn2: nezapomeňte použít "CTRL+D nebo ENTER pro zrušení / ukončení tvorby přechodu. Aby, když vyberete další barvu, se už nezměnila barva tohoto přechodu.

oko2

2. Změňte primární barvu na barvu oka, kterou chcete. (použil jsem žlutou, abyste to jasně viděli)
použijte lineární přechod jako na obrázku dole.

oko3

3. změňte primární barvu opět na černou .
použijte lineární přechod jako na obrázku dole.

oko4

4. Přidejte novou vrstvu
Použijte Efekty -> Render -> Gradient Bars (Top, Scale=20, Seed=0)

oko5

5. Použijte Efekty -> Deformace -> Panelling (Vertical=-22, Horizontal=0, Steps=1)
(nebo Panel dolů dokud neuvidíte linku širokou 1 px v barvě oka, viz obrázek níže)
Gaussovo rozostření (P=2)
Sloučit vrstvy

oko6

6. použijte Efekty -> Render -> Shape3D.
Můžete použít stejné nastavení jako já, nebo si to nastavte jak chcete

oko8

7. Přidejte novou vrstvu
Změňte primární barvu na bílou.
použijte radiální přechod jako na obrázku níže.

oko9

Slučte vrstvy a je to hotové!

oko10

Doufám, že vám to pomohlo pochopit, jak Shape3D funguje. Když o tom popřemýšlíte, zjistíte, že lze pomocí této metody udělat mnohem více. Další příklady:

oko11

Extra přídavek

Velmi snadné kroky jak udělat tu štěrbinovou zorničku, na kterou se všichni ptáte.
Poté, co jste ukončili kreslení oka:
Přidejte novou vrstvu. Nakreslete trojúhelník jako na obrázku níže (potřebujete kreslit jen na jedné straně)
Potom zduplikujte vrstvu, běžte na Vrstvy -> Překlopit horizontálně, potom tyto vrstvy slučte.
Měli byste mít něco jako na obrázku dole:

oko12

použijte Shape3D (full sphere map)
A uvidíte štěrbinovou zorničku (za předpokladu, že tam stále mát nestavení, které jste měli, když jste dělali to oko)
Budete muset upravit nastavení osy X-axis a možná trochu i Y-axis, aby štěrbina pasovala do oka.

oko13

Hotovo


Komentáře

Žádné komentáře

Přidat komentář

Slova mezi hvězdičkami budou tučná (*tučně*), podtržení podobně pomocí podtržítek _podtržené_.
E-mailové adresy nebudou zobrazovány, budou použity pouze pro oznámení elektronickou poštou.

V rámci boje proti komentářovém spamu zadejte prosím znaky, které vidíte níže. Váš komentář bude poslán pouze pokud tyto znaky budou souhlasit. Ujistěte se, že Váš prohlížeč podporuje a přijímá cookies. Jinak vaše komentáře nemohou být správně ověřené.
CAPTCHA